tisdag 8 mars 2011

Sabbatsår

Valet om att ta ett sabbatsår var det bästa jag har gjort. Jag tog ett och ett halvt år ledigt från skolan.
Första halvåret bestod av jobb, jobb och återigen jobb. Detta var inte en jätte rolig period. Jag sparade de mesta av mina pengar och gjorde inte så mycket mer än jobbade och åt godis med mina tjejer.

Andra halvåret åkte jag till Thailand och jobbade som volontär i tre månader och reste i en. En makalös upplevelse. Helt klart de häftigaste jag har gjort än så länge!

Tredje halvåret jobbade jag i Litauen som guvernant på en svensk långfilm. Mycket jobb, men en upplevelse!



Jag har inte bara haft ett och ett halvt super bra år. Jag har fått tillbaka motivationen för att plugga. Såklart har jag inte alltid motivation och jag bara har pluggat ett litet tag!
Men det här är något jag verkligen jag vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar