onsdag 21 december 2011

2011

Fem händelser som varit bra det här året?
1. Att jag har börjat läsa till sjuksköterska
2. Att flytta till Karlskrona
3. Att flytta in i vår fina 3.a & bli sambo
4. Träffa min fina pojkvän
5. Klara (nästan) alla tentor på hela året

Fem händelser som varit sämst det här året?
1. Att alla mina fina vänner är utspridda i hela världen & jag inte får träffa dom när jag vill
2. Vintern som aldrig tog slut
3. Att sommaren bara varade i några ynka veckor
4. Att jag failade på en tenta
5. Att skolan och pluggandet har tagit allt för mycket plats & inte mycket annat har hunnits med.

Vad har du lärt dig i år?
Hur mycket som helst om människokroppen, läkemedel och omvårdnad. Men även att man kan göra allt, bara man kämpar för det.

Blev året som du har tänkt dig?
Inte alls, jag hoppades på att få läsa till sjuksköterska, men vågade inte hoppas för mycket. Att lämna boet, nära och kära och flytta till en helt ny stad där jag inte kände någon. Det har varit ett helt sjukt år när man tänker efter. Men helt galet underbart!

Vilka människor har du hängt mest med år?
Anna, Mikaela, Sophie, Carro, Sandra, Emmelie, Johanna. Hade gärna hängt mer med mina malmöbrudar än jag har gjort!

Vilka nya personer har du lärt känna i år?
Hur många som helst! Herregud, aldrig träffat så många nya människor någonsin tror jag!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Var i USA, flyttat hemifrån,blivit sambo, pluggat på högskola, tagit blodprov, bytt blöja på någon över 80 år, tagit blodtryck & puls,jobbar inom hemtjänsten. Herregud jag har gjort massor!

Vad var din största framgång 2011?
Kommit in på sjuksköterskelinjen i Karlskrona

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat & hyra


Listan är tagen av niotillfem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar