torsdag 20 september 2012

Löparglädje

När jag skulle sätta mig och plugga hade jag en sån rastlöshet i kroppen och jag vet att det bara finns en sak som botar det - träning.
Så jag snörde på gympaskorna och hoppade i träningskläderna och gav mig ut för en joggingtur.
Vaderna skriker och hela kroppen bara säger till mig att stanna. Men jag bet ihop, 3 km blev 4 och tillslut bestämde jag mig för att ta en 5km runda.
Jag har bara sprungit det en gång tidigare och ville ju gärna förbättra tiden. När jag var färdig upptäckte jag att det blev en förbättring på 3,20 min vilket är AMAZING!

Mitt mål är att springa midnattsloppet i augusti nästa år under en timme (det är en mil) så detta är en bra bit på vägen.
Nu sitter jag med ett stort glas vatten och en näve nötter och ska börja plugga för dagen, med noll rastlöshet i kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar